PROGRAM HAKKINDA

AUZEF’e bağlı olan Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği Programı, iki yıllık açık öğretim ön lisans programıdır. Bu program ile hukuk sekreterliğini kariyer meslek olarak görecek, hukuk bilgisine sahip ara elemanlar yetiştirilerek, özellikle İngilizce bilgisine sahip olacak bu kişilerle, büyük şehirlerde yabancı müvekkil portföyü ile çalışan hukuk büroları için vazgeçilmez ara eleman ihtiyacını gidereceği düşünülmektedir. Öğrenciler elde ettikleri hukukun çeşitli dallarıyla ilgili alanlarda ön rapor hazırlayabilir,hukuk problemlerini özetleyebilir ve ayrıca öğrendikleri mesleki İngilizce ile çalıştıkları yerde farkındalık oluşturabileceklerdir.

Detaylı Bilgi 

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği programıyla öğrencilere;

  • Genel Hukuk Bilgisi elde etme,
  • Hukukun alt gruplarının çeşitliliğini ve sınıflandırılmasını hakkında bilgi sahibi olma,
  • Hukukun Gelişmesine Etki Eden Unsurlar hakkında farkındalık sahibi olma,
  • Hukuk Bürolarındaki çalışma ilişkisini ve önemini öğrenme,
  • Mahkemelerin yapılanması ve işleyişini öğrenme,
  • Mesleki İngilizce öğrenerek orta seviyedeki hukuk metinlerini çözümleyebilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Başvuru Koşulları

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği ön lisans programına başvuru aşağıdaki şekillerde yapılmaktadır.

  • Meslek liselerinin ilgili bölümlerden mezun olup, Mesleki Sınavsız Geçiş ile gelenler  veya  normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen YGS Puanını alıp   ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul  edilmektedir.
  • Herhangi bir ön lisans / lisans bölümünde okuyan öğrenciler ve ön lisans / lisans bölümü mezunları da ikinci üniversite kapsamında bölüme başvuru yapabilirler.

Başvuru tarihleri, ücretler ve ders muafiyetleri gibi tüm detaylı bilgilere Başvuru sayfasından ulaşabilirsiniz.

Dersler ve Ders Materyalleri

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği ön lisans programı; hukuki yazışma, yabancı dil, anayasa hukuku, medeni hukuk, büro yönetimi, ceza hukuku, halkla ilişkiler ve medeni hukuk gibi alanlar üzerine zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır. Dersler internet üzerinden yayınlanan etkileşimli materyaller, notlar, video ve sunum formatlarında olup basılı materyal bulunmamaktadır. Örnek ders materyallerini incelemek için aşağıdaki bağlantılardan indirebilir, iki yıllık ders programına Ders Planları linkinden ulaşabilirsiniz.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Sınavlar, her bir ders için her yıl/yarıyılda en az bir ara sınav, bir yarıyıl/yıl sonu bitirme ve telafi sınavı olmak üzere gözetimli olarak yüz yüze yapılır. Sınavlarda uygulanacak kurallar, Fakülte Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.

Fakültemiz tarafından yapılacak sınavların geneli çoktan seçmeli test şeklinde yapılmaktadır. Her ders için 20 soru sorulmakta ve soruların çözümü için 30 dakika süre verilmektedir.

Sınav merkezleri ve sınav tarihleri gibi tüm detaylı bilgilere Ölçme ve Değerlendirme sayfasından ulaşabilirsiniz.

Mezuniyet

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği ön lisans programı boyunca almış olduğu döneme ait zorunlu derslerinden başarılı olup, mezuniyet için belirtilen (Transkriptte mevcut) kredi/AKTS miktarını doldurmuş olmak gerekmektedir.

Mezuniyet Not ortalaması (AGNO)’nın en az 2.00 olması gerekmektedir.

Programdan mezun olan öğrenciler, ön lisans diploması alarak “Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği ön lisans mezunu” ünvanını kazanırlar.

Kariyer Olanakları

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği ön lisans programı mezunları;

  • Hukuk bürolarında ve özellikle İngilizce ihtiyacı duyulan yabancı müvekkili olan bürolarda uzun vadeli olarak kalıcı bir şekilde istihdam sağlayabilmektedirler.

Mezuniyetle ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için Mezuniyet sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.